اخبار

فجر انرژی در مجمع سالیانه، ۴۵۰ تومان تقسیم سود کرد

فجر انرژی در مجمع سالیانه، ۴۵۰ تومان تقسیم سود کرد
شرکت فجر انرژی خلیج فارس در مجمع عمومی عادی سالیانه تقسیم سود نقدی هر سهم به مبلغ ۴۵۰ تومان میان سهامداران را به تصویب رساند.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت فجر انرژی خلیج‌فارس، مجمع‌عمومی عادی به طور فوق‌العاده سهام‌داران بفجر، برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ با حضور بیش از ۷۹ درصد از سهام‌داران و نیز مدیران و اعضاء هیئت‌مدیره، حسابرس قانونی و نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار در محل سالن همایش پژوهشگاه صنعت نفت تهران برگزار شد.
هیئت‌رئیسه مجمع‌عمومی «بفجر» به ریاست محمدحسن فامیلی و دبیری علی زال خانی مدیرعامل شرکت فجر انرژی تشکیل شد و ابراهیم قربانی و محرم هادی اصل به‌عنوان ناظران در این مجمع حضور یافتند.

بعد از استقرار هیئت‌رئیسه و قرائت گزارش حسابرسی، زال خانی با ارائه گزارش عملکرد شرکت فجر در سال مالی ۱۴۰۲، اعلام کرد که در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ درآمد عملیاتی شرکت به ۱۷ هزار ۴۸۴ میلیارد و ۸۲۷ میلیون تومان رسید که نسبت به سال مالی قبل از آن، ۴۱ درصد افزایش داشت، همچنین سود عملیاتی بفجر در این مدت با رشد ۸۵.۷ درصد به ۱۰ هزار و ۸۲۷ میلیارد و ۲۲۴ میلیون تومان رسید.

مدیرعامل فجر انرژی خلیج‌فارس همچنین از افزایش ۴۴ درصدی سود خالص این شرکت در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل خبر داد و گفت که این شرکت موفق به تحقق ۹ هزار و ۲۷۲ میلیارد و ۲۲۶ میلیون تومان سود خالص شده است.

سید جواد کاظمی مدیر امور مالی شرکت فجر انرژی خلیج فارس نیز در این جلسه اظهار داشت: ابلاغیه مطالبات نرخ های جدید یوتیلیتی برای دوسال در تاریخ 13 اسفند 1402 به ما ابلاغ شد و ما صورتحساب های جدید را تا 20 فروردین 1403 برای مشتریانمان صادر کردیم و به همین دلیل حجم مطالبات افزایش چشم گیری پیدا کرد.

کاظمی ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تسویه کامل مطالبات سهام عدالت در شهریور ماه 1403 انجام شده است. همچنین، تسویه مطالبات مربوط به هلدینگ خلیج فارس نیز در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان آذر ماه 1403 به طور کامل انجام شود 

بعد از تصویب صورت‌های مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ بارأی اکثریت، مجمع با تقسیم سود نقدی بفجر به‌ازای هر سهم به مبلغ ۴۵۰ تومان میان سهام‌داران موافقت کرد

همچنین، روزنامه اطلاعات به‌عنوان روزنامه کثیرالانتشار و مؤسسه حسابرسی دش به‌عنوان حسابرس و بازرس قانونی انتخاب شدند.

گفتنی است شرکت فجر انرژی خلیج‌فارس با بیش از ۲.۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری بعد از پتروشیمی بندرامام، بزرگترین شرکت در صنعت پتروشیمی از نظر حجم سرمایه‌گذاری است که 60 درصد سهام آن متعلق به شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس بوده و 30 درصد نیز تحت مالکیت سهام عدالت است. همچنین 10 درصد سهام متعلق به سایر سهام‌داران حقیقی است.

 

۱۱ مهر ۱۴۰۳ ۱۳:۱۴
تعداد بازدید : ۲۷۱
کد خبر : ۹۶۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید