از چاپ کتاب جامع فجر تا آرشیو منطقی تصاویر و از توسعه هویت سازمانی تا نظرسنجی جامعه مخاطبان در فعالیتهای روابط عمومی شرکت فجر انرژی
روابط عمومی شرکت فجر انرژی خلیج فارس مطابق با چشم انداز و اهداف این شرکت و در قالب برنامه جامع سالانه که هر ساله بازنگری و تعیین بودجه می شود، 90 اقدام سازمان یافته در حوزه های مختلف ارتباطات با مخاطبان اجرا کرده است.
این واحد در سال 1402 فعالیت هایی در حوزه تولید محتوای رسانه ای، تهیه و تنظیم اخبار، انتشارات، شناسایی فرآیندها و ریسک های واحد، آرشیو مستندات و مسئولیت اجتماعی و... انجام داده است؛ تولید بیش از 23 محتوای تصویری و تهیه و تنظیم بیش از 40 خبر بخشی از این اقدامات بوده که ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.
این واحد بیش از 10 هزار قاب به یاد ماندنی گوناگون از نقاط مختلف شرکت خود ثبت نموده و چند ده طرح گرافیکی هنری را طراحی و منتشر کرده که در نوع کاری منحصر به فرد و نوآورانه است. کارکنان این واحد موفق شدند با شناسایی و تهیه شناسنامه فرآیندهای 15 گانه و تدوین بیش از 200 ریسک برای آنها فعالیت مهمی در حوزه مدیریت ریسک و فرآیند سازی فعالیت های روابط عمومی ثبت کنند. همچنین گردآوری اطلاعات، تهیه و تدوین گزارش پایداری دو سالانه 1401-1402 بر اساس چارچوب جهانی و مقبول GRI و انتشار آن یکی دیگر از اقدامات مهم روابط عمومی در سال 1402 است.
تهیه، تدوین و انتشار بیش از 23 قطعه فیلم آموزشی، خبری، ورزشی، مستندی و فرآیندی با کمک کارگردانان منطقه، ثبت 10 هزار قطعه عکس و بهسازی بیش از 800 مورد نمود های بصری درون سازمان اعم از اصلاح تابلوها و چاپ و نصب شاسی عکس ها در سراسر مجتمع از دیگر اقدامات این واحد است.
روابط عمومی شرکت فجر در راستای افزایش تعاملات و ارتباطات درون سازمانی بیش از 1000 پیام تولید و در قالب های مختلف در وبگاه روزتاب (شبکه اطلاع رسانی داخلی سازمان) برای کارکنان منتشر کرده است و باتوجه به اینکه آرشیو مستندات، تصاویر و فیلم های تهیه شده در طول سال های گذشته همواره از دغدغه های واحدهای روابط عمومی بوده که روابط عمومی فجر انرژی با همکاری واحد فاوا نرم افزار نیمه هوشمند آرشیو را تهیه و راه اندازی نموده و به روش علمی، با چارچوب منطقی و طبقه بندی شده و نگرش بلند مدت، بیش 100 هزار عکس و 1000 ویدیو را که در طول 20 سال گذشته تهیه شده اند، با ذکر جزئیات در آن آرشیو ثبت و ضبط کرده است.
تقدیر از دانش آموزان ممتاز (فرزندان کارکنان شرکت) و نیز تهیه کتابچه تشویقی به تعداد ۷۰۰ فقره طی برنامه ۳ ماهه، هماهنگی و برنامه ریزی حضور کارکنان و خانواده آنها در برنامه های ویژه سازمانی از جمله گشت دریایی خانوادگی با کشتی تفریحی و نیز برنامه های اجتماعی همچون نمایش تئاتر و برنامههای مفرح نظیر نمایش سیرک به دفعات، برنامه ریزی ،هماهنگی و استقبال از بازدید کنندگان متعدد و مختلف (شرکتهای دانش بنیان ، تأمین کنندگان، دانش آموزان، اساتید، کارشناسان واحدهای صنعتی و....) با هدف برندینگ شرکت، عمل به مسئولیت اجتماعی ، مدیریت دانش، بهبود ارتباطات صنعتی و اجتماعی در طول سال ها و همکاری با ذینفعان در برگزاری مسابقات قرآن و المپیاد ورزشی و سایر اقدامات فرهنگی و اجتماعی از دیگر اقدامات این واحد در زمینه فرهنگی – اجتماعی است.
دو اقدام مهم دیگر روابط عمومی شرکت فجر ویرایش و چاپ کتاب جامع فجر حاوی تجربه نگاری مدیران و کارشناسان شرکت فجر و مدون سازی و مستند سازی تجارب و اندوخته های شفاهی کارکنان و همچنین پیگیری پیشرفت اقدامات و پروژه های مسئولیت اجتماعی شرکت با ذینفعان جهت تحقق اثربخش پروژه های مسئولیت اجتماعی فجر (بیش از ۲۱۰ میلیارد ریال) بوده است.
در ادامه ی تلاش های کارکنان روابط عمومی شرکت فجر، برند فجرا را ایجاد کرده و با الصاق بر رایحه هایی خاص به تعداد ۱۵۰۰ عدد تقدیم پرسنل محترم این شرکت گردید.
همچنین این واحد در سال 1402 برای دوازدهمین بار پیاپی جهت پایش عملکرد خود در ارتباط با جامعه، نظرسنجی نمود، به این گونه که نمایندگان مردم (نهاد های عمومی،حاکمیتی، مردم نهاد و شرکت های پتروشیمی همجوار) به گروه های عمومی، حاکمیتی-حمایتی و محیط زیستی تقسیم بندی شده و با ارائه پرسشنامه های تخصصی نظرات آنها درباره عملکرد شرکت فجر انرژی خلیج فارس در یک سال گذشته مورد بررسی و عیار سنجی قرار می گیرد.