به دنبال آن هستیم تا فرآیندی طراحی کرده و ارتباطات درونسازمانی را به صورت سیستماتیک انجام دهیم. شناسایی نقاط ضعف و قوت درون سازمانی از دستاوردهای این پروژه خواهد بود.
روابط عمومی پتروشیمی فجر : دکتر عظیم مجرد، رئیس پژوهش و توسعه شرکت
پتروشیمی فجر با اشاره به اجرای پروژه آسیبشناسی ارتباطات درونسازمانی
در شرکت عنوان کرد: این پروژه برای مدت زمان هشت ماه تعریف شده که چهار
ماه آن به بررسی و ارائه راهکار اختصاص داشته و چهار ماه دیگر آن نیز صرف تدوین
پرسشنامه و نظرسنجی برای ارزیابی اثربخشی پروژه شده است.
وی با بیان اینکه پرداختن به ارتباطات درونسازمانی
مخصوصا برای سازمانهایی مانند پتروشیمی فجر که دارند به بلوغ خود میرسند،
اقدامی مهم و اثرگذار است، گفت: این مسئله از بُعد داخلی از جهت تعامل
میان کارکنان با یکدیگر و کارکنان و مدیران با هم و از بُعد خارجی ارزیابی
تعامل سازمان با مشتریان، حائز اهمیت است. با احساس نیازی که در این خصوص
صورت گرفت، از سال گذشته این پروژه را تعریف و آغاز کردیم.
مجرد با اشاره به اهداف پروژه آسیبشناسی ارتباطات
درونسازمانی پتروشیمی فجر، تصریح کرد: هدف این پروژه شناسایی و
اولویتبندی آسیبهای ارتباطی از دیدگاه مدیران و کارکنان به صورت مستقل و
همچنین ارائه پیشنهادهاست. بر این اساس به دنبال آن هستیم تا فرآیندی
طراحی کرده و ارتباطات درونسازمانی را به صورت سیستماتیک انجام دهیم.
شناسایی نقاط ضعف و قوت درون سازمانی از دستاوردهای این پروژه خواهد بود.
به گفته وی؛ توسعه خلاقیتهای کارکنان، افزایش بهرهوری
سازمان، ارتقای انگیزه و مشارکت کارکنان، افزایش اعتماد سازمانی، از دیگر
نتایج و دستاوردهای این پروژه خواهد بود.
رئیس بخش پژوهش و توسعه شرکت پتروشیمی فجر با اشاره به
فرآیندهای اجرا شده در این خصوص، بیان کرد: بیش از ۳۵۰ نفر از کارکنان
شرکت در نظرسنجی این پروژه شرکت کردند و با بیش از ۴۰ نفر از مدیران و
کارکنان نیز مصاحبه و نظرسنجی صورت گرفته که نتایج آن به صورت تحلیلی مورد
ارزیابی قرار میگیرد.
وی با تاکید بر اینکه مصاحبه و نظرسنجی اولیه انجام شده
است، گفت: براساس نتایج بدست آمده راهکارهای علمی و عملی ارائه میشود،
پس از آن طی چهار ماه راهکارها را اجرایی کرده و مجددا نظرسنجی برای
ارزیابی نهایی انجام خواهیم داد.